donderdag 3 november 2011

Taart 6: Verantwoorde speculaaskoek - recept!

Omdat een aantal mensen nieuwsgierig waren naar het recept, heb ik navraag gedaan bij mijn moeder. Helaas wist zij ook niet meer van welk papiertje zij het had gehaald. Ik moest dus zoeken.
Gelukkig ken ik mezelf en was ik in staat om mijn gedachtegang terug halen. Ik heb mijn papiertje wel teruggevonden. Dus voor de liefhebbers, het recept!


Voor een springvorm van 20cm

- 75 gr (gemengde) noten
- 4 eetlepels boter 
- 4 afgestreken eetlepels cacao
- 125 gr bruine basterd suiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 2 eieren 
- 80 gr bloem
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 theelepel koekkruiden / speculaaskruiden
- 1 eetlepel honing
- snufje zout

Smelt de boter en voeg de cacao, vanillesuiker en basterdsuiker toe
Haal de pan van het vuur
Voeg één voor één de eieren toe
Zeef de bloem, bakpoeder en zoet en voeg toe
Voeg als laatste de gehakte noten, kruiden en honing toe. 

Schenk in de vorm en bak deze 30 min op 170 graden

Veel snoepplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten