donderdag 20 oktober 2011

Taart 6: Verantwoorde speculaaskoek


Ouderwets genieten!

Achtergrond
In het weekend van 10 en 11 september hadden Thomas en ik één van onze eerste weekenden samen in ons eigen appartementje. Onze beiden agenda’s waren leeg en dat betekende uitslapen, de stad in, samen hangen, schoonmaken, en natuurlijk nog een boel zooi opruimen en een plekje geven. Maar, zondagmiddag was het relax-tijd: met een filmpje op de bank en een koek waarmee ik gekoesterde  jeugdherinneringen kon ophalen!

Recept
Voor het exacte recept verwijs ik naar mijn moeder! Vroeger hebben wij deze koek regelmatig gesnoept in het weekend. De koek roept bij mij herinneringen op aan zondagen dat het grauw en donker is buiten en dat ik met een van m’n spannende kinderboeken voor de verwarming zit. Genietend van het verhaal en een lekker stukje koek!

Bakproces
Dit is de meest simpele en snelle koek die je kunt bakken. Je gooit alles bij elkaar in een kom met een ei erbij, het gaat 20 minuten de oven in en... klaar is Kees! En het is redelijk verantwoord, heerlijk winters qua smaak, lekker licht van structuur en het snoept ongelovelijk makkelijk weg.

Meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen. Het was lekker genieten van een koek door en voor mezelf gemaakt.  Kijk vooral naar de foto’s en vraag me om het recept!

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Oke, ik bijt. Wat is het recept van zo'n goddelijke wintertaart?

    Groeten,

    Heleen
    Mede-bakliefhebber

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve mede-bakliefhebber, ik weet het echt niet meer... Ga het aan mijn mama vragen en dan kom ik er bij je op terug! :)

    BeantwoordenVerwijderen