donderdag 20 oktober 2011

Taart 5: koffiecupcakes voor Andre!


Klein maar fijn!

Update
Het heeft even geduurd voordat taart 5 online kwam, maar weer gerust: ondanks dat het posten van berichten en foto’s wat in het slop is geraakt, heb ik wel iedere week een taart gebakken! Dus, er volgen snel meer updates!

Achtergrond
Zaterdag 3 september was mijn lichtingsgenootje, Andre, jarig! Andre mag natuurlijk niet achterblijven in mijn taarten-bak-mania, maar deze keer heb ik geen taart gebakken. Waarom? Omdat ik in de zomer heb genoten van de koffiecupcakes van Nelleke! Zelfs ik, iemand die geen koffie drinkt, vond ze heerlijk. Vandaar dat ik dacht dat deze cakjes voor de uber-koffie-koning Andre zeer geschikt waren!

Recept
Deze keer geen link naar een online recept, want ik heb een Word-document van Nelleke ontvangen. Omdat mijn blog gaat om hoe het recept is gebakken en wat het resultaat is geworden, ga ik nu niet in op de details van het recept. Voor de details daarvan verwijs ik jullie naar @nelleke.  Maar, het moge duidelijk zijn dat er koffie in zit!

Bakproces
Ondanks het heerlijke weer afgelopen zaterdag, heb ik een tijdje in de keuken staan zweten op een heerlijk beslag dat heeft geresulteerd in mooie, kleine, cupcakes!
Dit keer geen vergeten ingrediënten, dus het was een kwestie van de boel bij elkaar in de kom gooien, mixen, beslagje in de vormpjes doen, ff wachten... en genieten van heerlijke cupcakes.
Een kind kan de was doen!

Op zondag 4 september heb ik de cupcakes mooi versiert met botercreme en zilveren balletjes. Deze mooie en overheerlijke cupcakes heb ik persoonlijk bij André langsgebracht. Gelijk even naar zijn nieuwe onderkomen kunnen kijken en samen lekker cakejes eten: top! Zie hier meer foto's. 

Moet ik vaker doen, iets lekkers bakken dat ik kan uitdelen en daar zelf goed van meegenieten! ;)

De volgende taart heb ik op een zondagmiddag voor mijzelf en Thomas gemaakt om lekker verantwoord van te kunnen genieten! Recept en ervaring volgen snel.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten